Školní vzdělávací program
ŠVP PV: Čj. 01/ 2013 - 16 Školka plná zábavy
(pouze výtah ze ŠVP PV)
5.1 Vzdělávací obsah ŠVP PV: Program je rozložen do 12 tématických bloků.
3. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Březnové poznávání života očima dětí
(jaro, ekologie, zvířata, květiny, materiály)
|
Putování s dinosaury
Hrátky se zvířátky
Karneval na hradě
Život mezi Eskymáky
|
4. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Dubnové poznávání života očima dětí
(tradice, proměny, příroda, bezpečnost)
|
Velikonoce
Jarní svátky a slavnosti
Kdo na jaře čaruje
Hasiči
|
5. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Květnové poznávání života očima dětí
(rodina, počasí, tradice, vzájemné vztahy)
|
Rodina, místo kam patříme
Nový člen rodiny
Maminka má svátek
Hrajeme si s barvami
Zpívané počasí
|
6. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Červnové poznávání života očima dětí
(bydliště, tradice - MDD, konec školního roku, zvířata, příroda, cestování)
|
Kde bydlím já, kde bydlíš ty
Kdo bydlí v domku
Jak se hraje na zahradě
Výtvarné hrátky
Brouci a jiná zvířátka z louky
|
7. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Červencové poznávání života očima dětí
(prázdniny, hry, zábava, seznamování s dětmi z jiných MŠ)
|
Šikovné léto
Chytej a házej
Beruška je na louce šťastná
|
8. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Srpnové poznávání života očima dětí
(prázdniny, hry, zábava, seznamování s dětmi z jiných MŠ)
|
Lano ve třídě a na zahradě
Kouzelné prázdniny
Zpívané pohádky
Sindibádova dobrodružství
|
9. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Zářijové pozvání života očima dětí
(seznamování, adaptace, sebeobsluha, bezpečí)
|
Ahoj, nazdar, už jsem tady
Kamarád
Šel medvídek do školky
Ovoce a zelenina
Kuřátko a obilí
|
10. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Říjnové poznávání života očima dětí
( roční období, fauna, flóra, vlastenectví,houby)
|
Tisíc skřítků podomníčků
Dům, domov, domeček
Rozmary počasí
Sedí kos na keříčku
Chodí houbař po lese
|
11. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Listopadové poznávání života očima dětí
(proměny, barvy, podzim, fauna,flóra,tvořivost)
|
Tiše, tiše, ježek spí
Šikovný podzim
Podzimní pohádka
Medvědí pohádky
Podzimní putování se skřítkem
Poklady přírody
Padá listí
|
12. Téma a název měsíčního celku
|
Podtémata
|
Prosincové poznávání života očima dětí
(tradice, překvapení, fantazie, besídka, slavnosti)
|
Martin jede, zimu veze
Šikovná zima
Čertoviny
Čertí školka
Martin veze na zimu sněhobílou peřinu
Zimní království
Vánoční pohádka
Vánoční posezení s rodiči
|
5.2 Integrované výchovně-vzdělávací programy
1. Grafomotorika
|
2. Ekologický program
|
3. Pohybové aktivity
|
4. Logopedická prevence
|
5. Prevence ochrany zdraví a sociálně patologických jevů
|
6. Relaxační program
|
7. Základy německého jazyka
|
8. Základy hry na flétnu
|
9. Základy aerobiku
|
10. Eko výtvarná výchova
|
11. Dramatický kroužek
|
1. Kompetence k učení
|
2. Kompetence k řešení problémů
|
3. Kompetence komunikativní
|
4. Kompetence sociální a personální
|
5. Kompetence činnostní a občanské
|
Dílčí cíle předškolního vzdělávání v 5 vzdělávacích oblastech
|
1. Dítě a jeho tělo
|
· uvědomění si vlastního těla
|
· rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
|
· rozvoj a užívání všech smyslů
|
· rozvoj fyzické i psychické zdatnosti
|
· osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
|
· osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě
|
· osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody
i pohody prostředí |
· vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu
|
2. Dítě a jeho psychika
|
jazyk a řeč
|
· rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
|
· rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
|
· osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu
o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické) |
poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
|
· rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod
od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie |
· rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
|
· posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
|
· vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu
o učení |
· osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
|
· vytváření základů pro práci s informacemi
|
sebepojetí, city, vůle
|
· poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
|
· získání relativní citové samostatnosti
|
· rozvoj schopnosti sebeovládání
|
· rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat
|
· rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
|
· rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
|
· získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
|
3. Dítě a ten druhý
|
· seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému
|
· osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování
a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem |
· posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole,
v dětské herní skupině apod.) |
· vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
|
· rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
|
· rozvoj kooperativních dovedností
|
· ochrana osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými
|
4. Dítě a společnost
|
· poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí
|
· rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané
|
· rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny
|
· vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách
|
· seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
|
· vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností
|
· vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňujících tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat
|
· rozvoj společenského i estetického vkusu
|
5. Dítě a svět
|
· seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
|
· vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí,
o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách |
· poznávání jiných kultur
|
· pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit
|
· osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči
o okolí při spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí a k ochraně dítěte před jeho nebezpečnými vlivy |
· rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
|
· rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
|
6.1 Cíle tříleté evaluace ŠVP PV 2013 – 2016
|
6.2 Cíle roční evaluační činnosti
|
6.3 Cíle roční autoevaluační činnosti školy – 1x za rok
|
6.4 Hospitační a kontrolní činnost
|
6.5 SWOT analýza 1x za 3 roky
|
6.6 Zprávy ČSI
|
6.7 Roční zpráva o VHŠ
|